Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM İncelemesi

Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM İncelemesi
5 (100%) 4 votes

Her fotoğrafçının hayal dünyasında düşündüğü bir lens vardır; 10-500mm f/1.2 L IS USM 🙂 Günümüz teknolojisiyle bu imkansız olsa da yarın bir gün böyle bir lens üretilirse fiyatı ne olur onu da çok merak ederim. Günümüz şartlarına döndüğümüz zaman ise çok uzun zamandan beri merak ettiğim fakat test etmeye yeni zaman bulduğum Canon’un hem geniş hem de süper zum yapabilen lensi Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM bulunuyor. Bu lens piyasada çok az bulunan ve aynı zamanda çok az bilinen bir lens. Bu yüzden meraklıları çıkabileceğini düşünüyorum.

 

Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM lensin bize sunduğu 28-300m aralığı ile bütün çekimlerinizi rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse: manzara, portre, spor, vahşi yaşam, çiçek, sokak, çocuk.. Makro dışında kabaca çoğu şeyi çekebilirsiniz. 28-300mm aralığını L serisi kalitesinde yanınızda taşımak için en azından 24-105mm ve 70-300mm gibi iki lens taşımanız gerekir. Fakat bu tarz durumlarda lens değiştirirken fotoğrafı kaçırmak, gövde içine toz kaçırmak gibi olumsuz yönleri olabiliyor.

Tabii hep olumlu yönlerinden bahsettik ama, bu lens L serisi olmasından dolayı gerçekten çok sağlam bir yapıya sahip. Bununla beraber bu odak uzaklığı aralığındaki lensler arasındaki en ağır lens olduğunun da altını çizmek isterim. Lens tamı tamına 1.670 gram ağırlığında. Bu yüzden uzun gezilerde bu lensle dolaşmak sizleri yorabilir. Yukarıda bahsettiğim ve alternatif lenslerin ağırlığına bakacak olursak:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM: 670 gram
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM: 1470 gram
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM: 720 gram
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM: 1570gram

Lensin gövde yapısından bahsedecek olursak, yukarı da bahsettiğim üzere gerçekten çok sağlam tam bir L serisi Canon lensi kalitesinde diyebilirim. Lens eski seri Canon 100-400mm‘teki gibi pompalı sistemde çalışıyor. Sıkı ve Rahat olmak üzere sağa sola çevrilen bir halka sayesinde ileri geri zum yapma şeklinde çalışıyor. Özellikle sokak fotoğrafçılığı süresinde yorucu bir yöntem diyebilirim.  Ben fotoğraf makinemi genelde sağ omzuma ters bir şekilde asıyorum. Bu pozisyondayken lens aşağı bakıyor. Tabii eğer zum halkasını rahat konumda bırakırsanız lens kendisini 300mm’ye kadar salıyor. Bunu sevmediğim için fotoğraf çekimini bitirdikten sonra lensi 28mm’ye geri getirip Sıkı bölümüne doğru halkayı çevirip lensi öyle boynuma asıyorum. Sonrasında çekmek istediğim bir fotoğraf olduğunda tekrardan bu halkayı gevşetmem gerekiyor. Bu kısım ilk etapta biraz zorlayıcı olsa da sonrasında alışıyorsunuz.

Doğal olarak 11X zum yapabilen ve içinde IS olan bir lens üretmek kolay bir şey değil. Lensimiz 23 element ve 16 gruptan oluşuyor. Lensimizin minimum netleme mesafesi 0.70m olup, 8 adet diyafram bıçağı bulunmaktadır. Lens çapı ise 77mm’dir. Canon 28-300mm’de üçüncü nesil IS kullanılıyor bu da bizlere 3 Stopluk bir avantaj sağlıyor.

Odak Uzaklığı:

Aşağıdaki testte 28-300mm’nin Full Frame sensöre sahip olan 5D Mark IV ile çekim uzaklıklarını görebilirsiniz.

Sol tarafta görmüş olduğunuz haritada çekimi nerden gerçekleştirdiğimi görebilirsiniz.

Aşağıdaki testte ise 28-300mm’nin APS-C  sensöre sahip olan 80D  ile çekimi gerçekleştirdim. Böylelikle odak uzaklıklarımız 1.6x ile çarpılmış oldu. Lensimiz APS-C çarpanlı gövdelerde 45-480mm olarak bizlere fotoğraf veriyor.

Kullanım;

Lensimizin sol tarafında 4 adet tuş bulunuyor. Bunlar sırasıyla;

1)Netlik Sınırlayıcı; Buradaki seçeneklerimiz, 0.7m ~ ∞ ve 2.5m ~ ∞. 

Burada ben size 0.7m ~ ∞ bırakmanızı önereceğim. Böylelikle lensiniz netlik yaparken en yakın mesafe ve sonsuz arasında netlik yapacaktır. Eğer çekeceğiniz konu uzaklarda ise o zaman lens daha hızlı netlik yapabilmesi için 0.7m ila 2.5m arasını taramadan direk 2.5m ila sonsuz arasında netlik yapmak isteyecektir. Dikkatlı kullanılması gereken bir ayardır.

2)AF-MF Seçeneği; AF’de otomatik netleme, MF’ de ise manuel netleme yapabilirsiniz.

3)Image Stabilizer; Titreşim engelleyici açıp, kapatmanızı sağlayacaktır.

4)Stabilizer Modu; Burada ise 2 adet modumuz bulunuyor.

Birinci mod, genel çekim modudur. Çekeceğiniz fotoğrafın en keskin şekilde çıkması için titreşim engelleyici her yöne çalışır.

İkinci mod ise, sadece pan çekimleri içindir yani yatay hareketler için uygundur.

Kenar Kararmaları ve Bükülmeler:

Aşağıdaki fotoğraflarda ise 28mm, 50mm, 70mm, 100mm, 200mm, 300mm odak uzaklıklarında kenar kararmaları ve bükülmeleri karşılaştıracağız. Fotoğrafların ilk olanları kameradan çıktıkları gibi olan, mouse’la üstüne geldiğinizde değişen versiyonu ise Adobe Photoshop’ta Lens Düzeltme işlemleri yapıldıktan sonraki halleridir.

28mm

50mm

70mm

100mm

200mm

300mm

Yukarıdaki sonuçları özetleyecek olursak, 28mm’de biraz perspektif bozulması bulunuyor, 50mm’den sonra ise perspektif düzelmeye başlıyor. Kenar Kararması konusunda ise lensin en açık diyaframlarında hangi odak uzaklığında olursanız olun gözle gözükür bir kenar kararması bulunuyor. Tabii bu kadar geniş bir odak uzaklığına sahip lens için normal sonuçlar diyebiliriz.

Sonuç:

Ben kesinlikle lens değiştirmek istemiyorum, tek lens ile ilerlemek istiyorum diyenler için gerçekten düşünmeden alınabilecek bir lens diyebilirim. Tabii burada lensin fiyatını da göz önünde bulundurmak gerekiyor bu lensin fiyatı ortalama olarak 9500TL civarında. Bu fiyata çok daha iyi performanslı lensler satın alabilirsiniz ama tabii asla bu odak uzaklığına bu kalitede sahip olamazsınız. Lens uzun gezilerde 1.670gram ağırlığı yüzünden ağır gelebilir. Sokak fotoğrafçılığı için uygun olmadığını da belirtmek isterim. Lens hem beyaz hem de öne doğru uzayan bir yapısı olduğu için gerçekten çok fazla dikkat çekiyorsunuz. Fakat günlük manzara çekim ağırlıklı gidilen fotoğraf gezileri için biçilmiş kaftan diyebilirim.

Örnek Fotoğraflar:

Kız Kulesi Kız Kulesi Kız Kulesi

Yorum ve Sorularınızı Paylaşın

Yorumlar

Post Author: Mert Gündoğdu